ការវាយប្រហារ Cyber Attack ទៅលើក្រុមហ៊ុន Cathay Pacific កាន់តែអាក្រក់ជាងការគិតបន្ទាប់ពីខ្សែហោះហើរ (Airlines) ប្រឈមមុខទៅនឹងការគំរាមកំហែងអស់រយៈពេលជាងបីខែ

0
  • ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ធ្វើឱ្យមានការភ្ញាក់ផ្អើលក្នុងការដាក់ស្នើជាលាយលក្ខណ៍អក្សរទៅកាន់ សមាជិកសភាហុងកុងមុនពេលសវនាការរបស់គណៈកម្មាធិការដើម្បីគ្រប់គ្រង
  • ក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនចំណាយប្រាក់ 1 កោដិ ហុងកុង លើបណ្តាញកុំព្យូទ័រ ប៉ុន្តែវាមិនគ្រប់គ្រាន់ទេ ចំពោះ “ការវាយប្រហារ”

ការវាយប្រហារតាម Internet ដ៏ធំមួយដែលមើលឃើញទិន្នន័យរបស់អតិថិជន Cathay Pacific Airways ដែលលួចទិន្នន័យ 9.3 លាននាក់ គឺអាក្រក់ជាងក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ ដែលទទួល ស្គាល់ពីមុន។ ជាជាង «សកម្មភាពគួរឱ្យសង្ស័យ» វានិយាយថា វារកឃើញនៅលើបណ្តាញ កុំព្យូទ័ររាប់ពាន់ដុល្លារនៅក្នុងខែ មីនា ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍បង្ហាញកាលពីថ្ងៃចន្ទថា វាគឺជា គោលដៅនៃការវាយប្រហារខ្លាំងដែលមានរយៈពេលជាងបីខែ។ កាលពីថ្ងៃពុធលោក Cathay  ធ្វើឱ្យមានការភ្ញាក់ផ្អើលចំពោះការដាក់ស្នើជាលាយលក្ខណ៍អក្សរទៅកាន់សមាជិកសភាហុងកុងមុនពេលសវនាការមជ្ឈិមនៅពេលទៅសាកសួរពីក្រុមគ្រប់គ្រងក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍នៅព្រឹកថ្ងៃពុធនេះ។

ក្រុមហ៊ុន Cathay និយាយថា អ្នកជំនាញផ្នែកព័ត៌មានវិទ្យាខាងក្នុង និងខាងក្រៅ ត្រូវផ្តោតលើការ ទប់ស្កាត់ និងបង្ការតែម្នាក់ឯងនៅខែ មីនា មេសា និងឧសភា។ ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍នេះក៏បង្ហើបឱ្យដឹងផងដែរថាខ្លួនចំណាយ 1 ពាន់លានដុល្លារហុងកុង (128 លានដុល្លារអាមេរិក) ក្នុងរយៈពេល 3 ឆ្នាំ លើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ និងសុវត្ថិភាពព័ត៌មានវិទ្យា ប៉ុន្តែ វាមិនគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីបញ្ឈប់អ្វីដែលគេហៅថា “អ្នកវាយប្រហារទំនើប” នោះទេ។ ការវិនិយោគរបស់ Cathay នៅក្នុងប្រព័ន្ធ IT របស់ខ្លួនរួមបញ្ចូលទាំងការចំណាយលើម៉ាស៊ីនបម្រើទិន្នន័យធំពីរ និងការ ប្រើប្រាស់ Cloud ហើយមកក្នុងអំឡុងពេលដែលវាបង្កើតប្រាក់ចំណូលចំនួន 292 ពាន់លាន ដុល្លារហុងកុង (37 ពាន់លានដុល្លារ) ។ នៅថ្ងៃទី 24 ខែតុលា ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍បង្ហាញថា ខ្លួនទទួលរងនូវការរំលោភបំពានទិន្នន័យសំខាន់មួយកាលពីប្រាំពីរខែមុនហើយនិយាយថា ខ្លួនចាត់វិធានការដើម្បីស៊ើបអង្កេតថាតើទិន្នន័យរបស់អតិថិជនត្រូវសម្រុះសម្រួល ឬយ៉ាង ណា។

វាត្រូវចំណាយពេលរហូតដល់ពាក់កណ្តាលខែសីហា សម្រាប់អ្នកស៊ើបអង្កេតដើម្បីរកឱ្យឃើញនូវអ្វី ដែលពួក Hacker លួច និងរបៀបដែលវាប៉ះពាល់ដល់អតិថិជន។ ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ នេះនិយាយនៅក្នុងសេចក្តីថ្លែងការណ៍របស់ខ្លួនថា “ក្រុមហ៊ុន Cathay អាចទទួលរងការវាយ ប្រហារបន្ថែមទៀត ដែលមានភាពខ្លាំងក្លាបំផុតនៅក្នុងខែមីនា មេសា និងឧសភា។ “ការវាយប្រហារ ដែលកំពុងកើតមាននេះមានន័យថា ធនធានសន្តិសុខផ្នែក IT និងខាងក្នុង ត្រូវតែផ្តោតលើការទប់ ស្កាត់”។

ក្រុមហ៊ុន Cathay ថ្លែងថា ខ្លួនដឹងអំពីការវាយប្រហារ Internet។ នៅលើកញ្ចក់ទូរទស្សន៍ មួយថ្ងៃបន្ទាប់ពីការលាតត្រដាងនៃការលួចបន្លំនេះ Paul Loo Kar-pui ដែលជាប្រធានអតិថិជន និងមន្រ្តីពាណិជ្ជកម្មរបស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍នេះនិយាយថាក្រុមហ៊ុនមិនអាចបញ្ជាក់ទេប្រសិនបើប្រព័ន្ធ IT របស់ខ្លួនត្រូវរំលោភរហូតដល់ដើមខែឧសភា។ នៅពេលនោះគាត់មិន និយាយពីការពិតដែលក្រុមហ៊ុននេះត្រូវរងការវាយប្រហារអស់រយៈពេលជាងបីខែនោះទេ។ ការ hack នេះជំរុញឱ្យមានការស៊ើបអង្កេតជាផ្លូវការមួយដោយក្រុមឃ្លាំមើលសិទ្ធិឯកជននៅហុងកុង។ ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍នេះនិយាយថា “ការស៊ើបអង្កេតនេះស្មុគស្មាញយូរជាងអ្វីដែលយើង ចង់ ហើយយើងនឹងពេញចិត្តនឹងផ្តល់ព័ត៌មាននេះឱ្យឆាប់” ។ ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Cathay ដែលជាក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនអន្ដរជាតិធំបំផុតមួយនៅអាស៊ីត្រូវគេរិះគន់យ៉ាងខ្លាំងដោយមិនប្រាប់អតិថិជនអំពីការវាយប្រហារភ្លាមៗនោះ។

កាលពីថ្ងៃចន្ទវាបង្ហាញពីការសោកស្តាយយ៉ាងខ្លាំងចំពោះអ្នកដំណើរដែលរងផលប៉ះពាល់ហើយសង្ឃឹមថានឹងបន្តទទួលទំនុកចិត្ត។ សេចក្តីថ្លែងការណ៍និយាយថា “នៅក្នុងការស៊ើបអង្កេត របស់យើងចំពោះឧបទ្ទវហេតុនេះគោលដៅសំខាន់បំផុត និងការលើកទឹកចិត្តចម្បងរបស់យើងគឺ ដើម្បីគាំទ្រដល់អ្នកដំណើរ ដែលរងផលប៉ះពាល់របស់យើងដោយផ្តល់នូវព័ត៌មានត្រឹមត្រូវ និងមាន អត្ថន័យ” ។ អ្នកបង្កើតច្បាប់លោក Charles Mok តំណាងឱ្យវិស័យព័ត៌មានវិទ្យានិយាយថា ក្រុមហ៊ុនខកខានឱកាសក្នុងអំឡុងពេលប្រាំពីរខែដើម្បីបើកជាសាធារណៈ។ លោក ម៉ុក  និយាយថា “ខែមីនា ឧសភា និងខែសីហា ពួកគេខកខានឱកាសទាំងអស់នេះ ដើម្បីរាយការណ៍ ពីរឿងនេះ” ដែលជាការរិះគន់យ៉ាងខ្លាំងចំពោះកំណត់ហេតុសង្ខេបរបស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ ដែល ផ្តល់ដោយក្រុមប្រឹក្សានីតិបញ្ញត្ដិ។ “ខ្ញុំគិតថាចម្លើយគឺមិនច្បាស់លាស់ទេ … ពួកគេមិនបញ្ជាក់ លម្អិតទេ” ។

ព័ត៌មានដែលចូលដោយពួក Hacker មានដូចជា ឈ្មោះ ជនជាតិកំណើត ថ្ងៃខែឆ្នាំ កំណើត លេខទូរស័ព្ទ អាស័យដ្ឋានអ៊ីម៉ែល និងអាស័យដ្ឋានលេខសមាជិកភាពកម្មវិធីជាច្រើន លេខ លិខិតឆ្លងដែន លេខអត្តសញ្ញាណប័ណ្ណក្រុងហុងកុង និងលេខកាតឥណទានដែលផុតកំណត់។ ចំពោះប្រជាជន 9,4 លាននាក់ដែលរងផលប៉ះពាល់ អតិថិជនរួមបញ្ចូលសមាជិក នៃកម្មវិធីភក្ដីភាព អាស៊ី Miles, គ្រោងការណ៍ម៉ាកូឡូប៉ូក្លឹបញឹកញាប់ និងអ្នកដំណើរដែលមិនមែនជាសមាជិក។ នាយក ប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Cathay លោក Rupert Hogg ប្រធានក្រុមហ៊ុន John Slosar និងលោក Loo ដែលជា អ្នកទទួលខុសត្រូវផ្នែក IT របស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ និងជាប្រធានក្រុមហ៊ុន Asia Miles ត្រូវគេ រំពឹងថានឹងចូលរួមក្នុងសវនការរបស់គណៈកម្មាធិការកាលពីថ្ងៃពុធ៕

ប្រភព៖

https://www.scmp.com/news/hong-kong/law-and-crime/article/2172796/cathay-pacific-cyberattack-far-worse-previously-thought

 

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here