ទូរទស្សន៍ឆ្លាតវសរបស់អ្នកកំពុងមើលអ្នក។ ហើយរកចំណូលពីអ្នកផងដែរ។នោះហើយជាមូលហេតុដែលតម្លៃទូរទស្សន៍ធ្លាក់ចុះយ៉ាងខ្លាំងក្នុងរយៈពេល ៥ឆ្នាំចុងក្រោយនេះ។ការលាយបញ្ចូលគ្នារវាងតម្លៃទាបនៃ LCD ការប្រកួតប្រជែងកាន់តែខ្លាំង និងវិធីថ្មីដើម្បីទទួលប្រាក់ចំណេញពីអតិថិជននៅពេលដែលម៉ាស៊ីនទាំងសំណុំចូលផ្ទះរបស់យើងវាហាក់ដូចជាប្រែទូរទស្សន៍ទៅជាអ្វីមួយដូចជាឡាម។ ហើយយើងទស្សនិកជនគឺជាផ្លៃឡាម។
លោក Bill Baxter ប្រធានផ្នែកបច្ចេកវិទ្យានៃទូរទស្សន៍យក្ស Vizio និយាយលើបទសំភាសថ្មីៗជាមួយ Verge ថា វាជា “ការរកប្រាក់ក្រោយពេលទិញ” ទូរទស្សន៍ ។វាមានន័យថា មានការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មកាន់តែច្រើនមករកអ្នកតាមរយៈប៉ុស្តិ៍ទូរទស្សន៍និងរឿង
នៅលើទូរទស្សន៍ឆ្លាតវៃ។ ប៉ុស្តិ៍ទាំងនេះចែករំលែកប្រាក់ចំណូលផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មជាមួយក្រុមហ៊ុនផលិតដូចជា Vizio, Samsung, LG, វិធីដែលមិនមាននៅក្នុងសម័យមុន។ ពួកគេក៏ទទួលផលចំណេញដោយការលក់ទិន្នន័យប្រវត្តិនៃការមើលរបស់អ្នកទៅអ្នកសរសេរកម្មវិធីនិងអ្នកទីផ្សារ។ក្រុមហ៊ុនផលិតតាមដានទស្សនិកជនលើទូរទស្សន៍ឆ្លាតវៃអស់រយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំ ប៉ុន្តែវាមិនមែនរហូតដល់ឆ្នាំ ២០១៧ ហើយលើសពីនេះអ្នកប្រើប្រាស់កាន់តែច្រើនចាប់ផ្តើមទិញឧបករណ៍ឆ្លាតវៃដែលបដិសេធតម្រូវការឧបករណ៍ស្ទ្រីមដូចជា Roku ឬ Fire Stick ដើម្បីនាំមកនូវការកម្សាន្តតាមប្រព័ន្ធអ៊ីនធើណេតពីក្រុមហ៊ុនដូចជា Netflix និង Hulu ។
លោក Steve Koenig នៃសមាគមបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មានអតិថិជននិយាយថា សព្វថ្ងៃ ស្ទើរតែគ្រប់ទូរទស្សន៍ទាំងអស់ដែលលក់នៅថ្ងៃនេះគឺទូរទស្សន៍ឆ្លាត។ដូច្នេះអ្វីដែលថ្មីនិងជួយក្រុមហ៊ុនផលិតលុយឱ្យពួកយើងនៅពេលទូរទស្សន៍ចូលក្នុងផ្ទះរបស់យើងគឺការកើនឡើងនៃបណ្តាញផ្សព្វផ្សាយដែលគាំទ្រការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដែលចែករំលែកប្រាក់ចំណូលពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មជាមួយក្រុមហ៊ុន Vizio, Samsung និង LG និងទទួលតំណែងសំខាន់ៗនៅលើការហៅតាមទូរទស្សន៍ឆ្លាត។
– នៅលើទូរទស្សន៍ Vizio “ការមើលឥតគិតថ្លៃ” ប៉ុស្តិ៍នៅលើទូរទស្សន៍ឆ្លាតវៃរបស់ខ្លួនគឺដូចគ្នានឹងប៉ុស្តិ៍ទូរទស្សន៍ Pluto ដែរអាចមើលនៅលើ streaming players កុំព្យូទ័រ និងឧបករណ៍ចល័ត។
-Rival Xumo មានការរៀបចំស្រដៀងគ្នាដែលគេហៅថា Channel Plus នៅលើ LG Set ។
-Tubi មានលើទូរទស្សន៍ Samsung និង Xumo លើ Panasonic, Sanyo និង Sharp ។
ក្រុមហ៊ុន Roku ដែលជាបង្កើត streaming players មានការរៀបចំផ្ទាល់ខ្លួនជាមួយ TCL ដែលលក់ឈុតម៉ាក Roku ដែលផ្តល់នូវប៉ុស្តិ៍ Roku ។ប៉ុស្តិ៍ Roku គឺស្រដៀងទៅនឹង Xumo, Tubi និង Pluto ក្នុងការផ្តល់ជូននូវការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដែលគាំទ្រខ្សែភាពយន្តចាស់និងកម្មវិធីទូរទស្សន៍ដោយឥតគិតថ្លៃដែលជាជម្រើសសម្រាប់ប៉ុស្តិ៍អ៊ិនធឺណិតទាំងអស់ដែលគិតប្រាក់លើការជាវប្រចាំខែ។
លោក Tom Ryan អគ្គនាយក Pluto និយាយថា ការប្រើទូរទស្សន៍ឆ្លាតវៃគឺ “អស្ចារ្យសម្រាប់យើង” ។ ក្រុមហ៊ុន hardware ក្នុងការស្វែងរកប្រាក់ចំណេញខ្ពស់របស់ពួកគេកំពុងស្វែងរកមាតិកានិងសេវាកម្មដើម្បីទទួលប្រាក់ចំណូលកាន់តែច្រើន។ “នៅពេលដែល “ទូរទស្សន៍ឆ្លាតវៃ” ចាប់ផ្តើមពេញនិយម ក្រុមហ៊ុនផលិតមើលឃើញនូវឱកាសថ្មីមួយក្នុងការកែលម្អឈុតនេះជា “កញ្ចក់បង្អួច” ចំពោះទម្លាប់នៃការមើលរបស់យើងហើយរាយការណ៍ទៅឱ្យអ្នកទីផ្សារដើម្បីកម្រៃដែលក្នុងដំណើរការហៅថាការទទួលស្គាល់មាតិកាដោយស្វ័យប្រវត្តិឬ ACR ។
នៅឆ្នាំ ២០១៧ ក្រុមហ៊ុន Vizio ដោះស្រាយជាមួយគណៈកម្មការពាណិជ្ជកម្មសហព័ន្ធនិងការិយាល័យមេធាវីរបស់ New Jersey សម្រាប់ទឹកប្រាក់ចំនួន ២,២ លានដុល្លារនៅពេលត្រូវចោទប្រកាន់ពីការប្រមូលទិន្នន័យដោយគ្មានការយល់ព្រមពីអ្នកប្រើប្រាស់។ឥឡូវនេះ Vizio ដែលបន្តប្រមូលទិន្នន័យមានឈ្មោះអ្នកប្រើប្រាស់ចូលទស្សនា។ “ប្រសិនបើអ្នកមិនបិទការប្រមូល ACR នៅក្នុងម៉ឺនុយការកំណត់ យើងអាចចែករំលែកការមើលទិន្នន័យជាមួយដៃគូទិន្នន័យ រួមមានក្រុមហ៊ុនវិភាគ ក្រុមហ៊ុនផ្សព្វផ្សាយ និងអ្នកផ្សព្វផ្សាយ” នេះជាការបញ្ជាក់របស់Vizio ទៅអ្នកមើលនៅក្នុងម៉ឺនុយការកំណត់។
អ្នកផលិតនិយាយថាអ្វីដែលពួកគេកំពុងធ្វើគឺមិនខុសពីអ្វីដែល Nielsen ធ្វើអស់ជាច្រើនឆ្នាំមកហើយនោះទេ។ ពួកគេតាមដានការមើលរបស់អ្នកដើម្បីកំណត់ចំណូលចិត្ត ហើយពួកគេនិយាយថាពួកគេធ្វើវាដោយអនាមិក។ (ជាការពិតណាស់ជាមួយ Nielsen ដំណើរការនៃការចុះឈ្មោះនិងចូលរួមគឺមានកិច្ចព្រមព្រៀងមួយដែលងាយនឹងមើលឃើញ) ។ក្នុងនាមជាសេវាកម្មទិន្នន័យ Inscape ដែលជាក្រុមហ៊ុនបុត្តសម្ព័ន្ធដែលគ្រប់គ្រងទាំងមូលដោយ ក្រុមហ៊ុនផលិតឈុតទូរទស្សន៍ Vizio និយាយនៅលើគេហទំព័ររបស់ខ្លួនថា វាប្រមូលទិន្នន័យដោយគ្មាន “ព័ត៌មានដែលអាចកំណត់អត្តសញ្ញាណជាលក្ខណៈបុគ្គល” (PII) ដើម្បីកំណត់អត្តសញ្ញាណអ្វីដែលត្រូវមើលនិងអាសយដ្ឋាន IP ដែលឧបករណ៍ត្រូវតភ្ជាប់។ ”
លោក Justin Brookman នាយកនៃគោលនយោបាយភាពឯកជននិងបច្ចេកវិទ្យាសម្រាប់អង្គភាពគាំពារអ្នកប្រើប្រាស់អតិថិជនមិនស្វែងរកប្រាក់ចំណេញនិយាយថា មិនគួរទិញវាទេ។គាត់និយាយថា “មិនមានរឿងដូចជាការតាមអនាមិកទេ” ។ “ពួកគេមានវិធី … ដើម្បីចងវាទៅទូរទស្សន៍របស់អ្នក។ “ប្រសិនបើ “ខ្ញុំជាចារកម្មទូរទស្សន៍” ស្តាប់ទៅគួរឱ្យរន្ធត់។ ចុះអំពីឧបករណ៍បច្ចេកវិទ្យាផ្សេងទៀតទាំងនោះនៅក្នុងផ្ទះរបស់អ្នកវិញ?
លោក Jodie McAfee អនុប្រធានជាន់ខ្ពស់នៃ Inscape ដែលប្រមូលទិន្នន័យពីទូរទស្សន៍ឆ្លាតវៃ Vizio ចំនួនជាង ១០លានគ្រឿងនិយាយថា: «បញ្ហានេះមិនល្អទេបើប្រៀបធៀប»។ “អ្វីដែលទូរទស្សន៍កំពុងបង្កើតនៅលើទិន្នន័យគឺមិនសូវជាតូចនោះទេ។ វាដឹងពីអ្វីដែលខ្ញុំកំពុងមើល ហើយថាតើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនេះត្រូវគេមើលឃើញយ៉ាងដូចម្តេច” ។
ប្រៀបធៀបទៅទូរស័ព្ទឆ្លាតវៃមួយដែលតាមដានរាល់សកម្មភាពរបស់អ្នកនៅក្នុងផ្ទះទាំងសកម្មភាពខាងក្រៅនិងនៅលើឧបករណ៍។ វាដឹងថាគេហទំព័រណាដែលអ្នកមើល អ្នកណាដែលអ្នកហៅនិងផ្ញើរសារជាមួយ និងផលិតផលអ្វីដែលអ្នកទិញ ហើយប្រសិនបើអ្នកបើកហ្វេសប៊ុកឬចូល Google អាយុរបស់អ្នក ប្រជាសាស្រ្ត ប្រាក់ខែនិងអ្វីច្រើនទៀត។លោក Steve Koenig នៃ CTA និយាយថា មិនដូចឧបករណ៍ផ្សេងទៀតទេ ទូរទស្សន៍ឆ្លាតវៃមិនត្រូវប៉ះពាល់ដោយសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្មរបស់រដ្ឋបាល Trump ជាមួយប្រទេសចិនដែលជាកន្លែងដែលឈុតទូរទស្សន៍ភាគច្រើនត្រូវផលិតទេ។
គាត់និយាយថា “ឧបករណ៍សម្លេងក្នុងរថយន្តត្រូវគេវាយប្រហារ ប៉ុន្តែផលិតផលផ្ទះឆ្លាតមិនត្រូវគេធ្វើទេ” ។ “យើងជឿជាក់ថាពន្ធគយគឺជាពន្ធលើផលិតផល ហើយមិនចង់ឃើញពួកគេនៅក្នុងទម្រង់ណាមួយផ្សេងឡើយ” ។ស្របពេលជាមួយគ្នានោះ McAfee អះអាងថា ការតាមដានរបស់ ACR អាចជួយអតិថិជនដោយការស្វែងរកអនុសាសន៍ល្អៗ ។ គាត់និយាយថា “វាធ្វើអោយប្រសើរឡើងនូវបទពិសោធន៍នៃការមើល។
ហើយប្រសិនបើអ្នកមិនចង់ឱ្យការមើលរបស់អ្នកត្រូវតាមដាន អ្នកមើលអាចចូលទៅកាន់ការកំណត់ម៉ឺនុយនិងបិទ ACR (ដែលត្រូវសន្មត់ថាបិទដោយលំនាំដើមរួចហើយ។ ) ឬពួកគេអាចចូលទៅកាន់ដំណាក់កាលពីរបីជំហានទៀតហើយបិទវ៉ាយហ្វាយនៅលើសំណុំទាំងអស់៕

ប្រភព៖