អូស្ត្រាលី​នឹង​អោយ​ក្រុមហ៊ុន Facebook និង Google បង់ថ្លៃ​ព័ត៌មាន​សម្រាប់​មាតិកា​ជាច្រើន

0

ប្រទេស​អូស្ត្រាលី​បានបញ្ចប់​ផែនការ​កាលពី​ថ្ងៃ​អង្គារ​ទី ៨ ខែធ្នូ​ដើម្បី​ធ្វើឱ្យ​ក្រុមហ៊ុន Facebook និង​ Google  បង់ថ្លៃ​ប្រព័ន្ធ​ផ្សព្វផ្សាយ​របស់ខ្លួន​សម្រាប់​ខ្លឹមសារ​ព័ត៌មាន​ដែលជា​សកម្មភាព​ដំបូងបង្អស់​របស់​ពិភពលោក​ក្នុង​គោលបំណង​ការពារ​សារព័ត៌មាន​ឯករាជ្យ​ដែល​ត្រូវបាន​ជំទាស់​យ៉ាងខ្លាំង​ពី​សំណាក់​ក្រុមហ៊ុន​យក្ស​អ៊ីនធឺណិត​ជាច្រើន​ផងដែរ។

យោងតាម​ច្បាប់​ដើម្បី​ចូល​សភា​នៅ​សប្តាហ៍​នេះ លោក Treasure F Joshden បាន​និយាយថា​ក្រុមហ៊ុន Big Tech ត្រូវតែ​ចរចារ​ការបង់ប្រាក់​ស​ម្រា​ប់​ខ្លឹមសារ​ដែល​លេចឡើង​នៅលើ​វេទិកា​របស់​ពួកគេ​ជាមួយ​អ្នក​បោះពុម្ពផ្សាយ​ក្នុងស្រុក និង​អ្នក​ចាក់ផ្សាយ​ក្នុងស្រុក​ផងដែរ។ ប្រសិនបើ​ពួកគេ​មិនអាច​សម្រេចបាន​នូវ​កិច្ចព្រមព្រៀង​នេះ អាជ្ញាកណ្តាល​ដែល​តែងតាំង​ដោយ​រដ្ឋាភិបាល​នឹង​សម្រេចចិត្ត​សម្រាប់​ពួកគេ។

លោក Frydenberg បាន​ប្រាប់​អ្នកយកព័ត៌មាន​នៅ​រដ្ឋ​ធានី Canberra ថា “នេះ​គឺជា​ការកែទម្រង់​ដ៏​ធំ​មួយ​នេះ​គឺជា​ពិភពលោក​ដំបូង​គេ​ហើយ​ពិភពលោក​កំពុង​ឃ្លាំមើល​អ្វីដែល​កើតឡើង​នៅ​អូស្ត្រាលី។ ច្បាប់​របស់​យើង​នឹង​ជួយ​ធានាថា​ច្បាប់​របស់​ពិភព​ឌីជីថល​ឆ្លុះបញ្ចាំង​ពី​វិធាន​នៃ​ពិភព​រូបវិទ្យា … ហើយ​ទីបំផុត​រក្សា​និរន្ត​ភាព​នៃ​ប្រព័ន្ធ​ផ្សព្វផ្សាយ​របស់​យើង” ។

ច្បាប់​នេះ​ត្រូវបាន​ត្រួតពិនិត្យ​យ៉ាងខ្លាំង​ក្លា​បំផុត​នៃ​អំណាច​ទីផ្សារ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​យក្ស​បច្ចេកវិទ្យា​ទូទាំង​ពិភពលោក​ហើយ​ធ្វើតាម​ការសាកសួរ​និង​ពិគ្រោះ​យោបល់​រយៈពេល ៣ ឆ្នាំ​ហើយ​ទីបំផុត​បាន​ឈានដល់​ជួរ​សាធារណៈ​នៅ​ខែសីហា​នៅពេលដែល​ក្រុមហ៊ុន​អាមេរិក​បាន​ព្រមាន​ថា​ខ្លួន​អាច​នឹង​បញ្ឈប់​ពួកគេ​ក្នុង​ការផ្តល់​សេវាកម្មរ​បស់​ពួកគេ​នៅក្នុង​ប្រទេស​អូស្ត្រាលី។

នាយក​គ្រប់គ្រង​ក្រុមហ៊ុន Facebook នៅក្នុង​ប្រទេស​អូស្ត្រាលី​លោក Will Easton បាន​និយាយថា​ក្រុមហ៊ុន​នឹង​ពិនិត្យឡើងវិញ​នូវ​ច្បាប់​នេះ​និង “ចូលរួម​តាមរយៈ​ដំណើរការ​សភា​នាពេលខាងមុខ​ដោយមាន​គោលដៅ​ចុះចត​លើ​ក្របខ័ណ្ឌ​ដែល​អាច​ដំណើរការបាន​ដើម្បី​គាំទ្រ​ប្រព័ន្ធ​អេកូឡូស៊ី​ព័ត៌មាន​របស់​អូស្ត្រាលី” ។

អ្នកតំណាង​របស់ Google បាន​បដិសេធ​មិន​ធ្វើ​អត្ថាធិប្បាយដោយ​និយាយថា​ក្រុមហ៊ុន​មិនទាន់​បានឃើញ​ច្បាប់​ចុងក្រោយ​នៃ​ច្បាប់​ដែល​បានស្នើ​នៅឡើយ​ទេ។ រហូតមក​ដល់ពេលថ្មីៗនេះ​ប្រទេស​ភាគច្រើន​បាន​ឈរ​តម្រង់​ជួរ​ដោយ​អ្នក​ផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម​ជាច្រើន​បង្វែរ​ការចំណាយ​ទៅ​គេហទំព័រ និង search engine ធំ​បំផុត​របស់​ពិភពលោក​ដែល​ធ្វើឱ្យមាន​ការបិទទ្វារ និង​ការបាត់បង់​ការងារ​ជាច្រើន​ផងដែរ។

ប៉ុន្តែ​និយតករ​កំពុង​ចាប់ផ្តើម​សាកល្បង​អំណាច​របស់​ពួកគេ​ដើម្បី​ធ្វើឱ្យមាន​ភាពប្រសើរឡើង​នៅក្នុង​សាជីវកម្ម​ធំ ៗ ចំនួន ២ ដែល​ចំណាយពេល​ជាង ៤ ភាគ ៥ នៃ​ការចំណាយ​លើ​ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម​តាម​អ៊ីនធឺណិត​រវាង​អូស្ត្រាលី។ ក្រុមហ៊ុន Google បាន​និយាយ​កាលពី​ខែតុលា​ថា​ខ្លួន​គ្រោង​នឹង​ចំណាយ​ប្រាក់​ចំនួន ១ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ដល់​អ្នក​បោះ​ពុម្ព​ផ្សាយ​ទូទាំង​ពិភពលោក​សម្រាប់​ព័ត៌មាន​របស់​ពួកគេ​ក្នុង​រយៈពេល ៣ ឆ្នាំ​ខាងមុខនេះ។

ផលិតផល​ថ្មី​ដែលមាន​ឈ្មោះថា Google News Showcase នឹង​បង្ហាញខ្លួន​ជា​លើកដំបូង​នៅក្នុង​ប្រទេស​អាឡឺម៉ង់​ដែលជា​កន្លែង​ដែល​ខ្លួន​បាន​ចុះបញ្ជី​កាសែត​អាឡឺម៉ង់​រួមមាន Der Spiegel, Stern, Die Zeit និង​នៅ​ប្រេ​ស៊ី​ល​ជាមួយ Folha de S.Paulo, Band និង Infobae ។ កាលពី​ខែ​មុននេះ ក្រុមហ៊ុន Googleបាន​និយាយថា​ខ្លួន​ក៏បាន​ចុះហត្ថលេខា​លើ​កិច្ចព្រមព្រៀង​រក្សា​សិទ្ធិ​ជាមួយ​កាសែត​និង​ទស្សនា​វ​ដ្តី​បារាំង​ចំនួន ៦ ផងដែរ​ដែល​រួមមាន​កាសែត​ជាតិ Le Monde និង​Le Figaro ផងដែរ៕

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here