ប្រទេសអូស្ត្រាលីបានបញ្ចប់ផែនការកាលពីថ្ងៃអង្គារទី ៨ ខែធ្នូដើម្បីធ្វើឱ្យក្រុមហ៊ុន Facebook និង Google បង់ថ្លៃប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយរបស់ខ្លួនសម្រាប់ខ្លឹមសារព័ត៌មានដែលជាសកម្មភាពដំបូងបង្អស់របស់ពិភពលោកក្នុងគោលបំណងការពារសារព័ត៌មានឯករាជ្យដែលត្រូវបានជំទាស់យ៉ាងខ្លាំងពីសំណាក់ក្រុមហ៊ុនយក្សអ៊ីនធឺណិតជាច្រើនផងដែរ។
យោងតាមច្បាប់ដើម្បីចូលសភានៅសប្តាហ៍នេះ លោក Treasure F Joshden បាននិយាយថាក្រុមហ៊ុន Big Tech ត្រូវតែចរចារការបង់ប្រាក់សម្រាប់ខ្លឹមសារដែលលេចឡើងនៅលើវេទិការបស់ពួកគេជាមួយអ្នកបោះពុម្ពផ្សាយក្នុងស្រុក និងអ្នកចាក់ផ្សាយក្នុងស្រុកផងដែរ។ ប្រសិនបើពួកគេមិនអាចសម្រេចបាននូវកិច្ចព្រមព្រៀងនេះ អាជ្ញាកណ្តាលដែលតែងតាំងដោយរដ្ឋាភិបាលនឹងសម្រេចចិត្តសម្រាប់ពួកគេ។
លោក Frydenberg បានប្រាប់អ្នកយកព័ត៌មាននៅរដ្ឋធានី Canberra ថា “នេះគឺជាការកែទម្រង់ដ៏ធំមួយនេះគឺជាពិភពលោកដំបូងគេហើយពិភពលោកកំពុងឃ្លាំមើលអ្វីដែលកើតឡើងនៅអូស្ត្រាលី។ ច្បាប់របស់យើងនឹងជួយធានាថាច្បាប់របស់ពិភពឌីជីថលឆ្លុះបញ្ចាំងពីវិធាននៃពិភពរូបវិទ្យា … ហើយទីបំផុតរក្សានិរន្តភាពនៃប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយរបស់យើង” ។
ច្បាប់នេះត្រូវបានត្រួតពិនិត្យយ៉ាងខ្លាំងក្លាបំផុតនៃអំណាចទីផ្សាររបស់ក្រុមហ៊ុនយក្សបច្ចេកវិទ្យាទូទាំងពិភពលោកហើយធ្វើតាមការសាកសួរនិងពិគ្រោះយោបល់រយៈពេល ៣ ឆ្នាំហើយទីបំផុតបានឈានដល់ជួរសាធារណៈនៅខែសីហានៅពេលដែលក្រុមហ៊ុនអាមេរិកបានព្រមានថាខ្លួនអាចនឹងបញ្ឈប់ពួកគេក្នុងការផ្តល់សេវាកម្មរបស់ពួកគេនៅក្នុងប្រទេសអូស្ត្រាលី។
នាយកគ្រប់គ្រងក្រុមហ៊ុន Facebook នៅក្នុងប្រទេសអូស្ត្រាលីលោក Will Easton បាននិយាយថាក្រុមហ៊ុននឹងពិនិត្យឡើងវិញនូវច្បាប់នេះនិង “ចូលរួមតាមរយៈដំណើរការសភានាពេលខាងមុខដោយមានគោលដៅចុះចតលើក្របខ័ណ្ឌដែលអាចដំណើរការបានដើម្បីគាំទ្រប្រព័ន្ធអេកូឡូស៊ីព័ត៌មានរបស់អូស្ត្រាលី” ។
អ្នកតំណាងរបស់ Google បានបដិសេធមិនធ្វើអត្ថាធិប្បាយដោយនិយាយថាក្រុមហ៊ុនមិនទាន់បានឃើញច្បាប់ចុងក្រោយនៃច្បាប់ដែលបានស្នើនៅឡើយទេ។ រហូតមកដល់ពេលថ្មីៗនេះប្រទេសភាគច្រើនបានឈរតម្រង់ជួរដោយអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មជាច្រើនបង្វែរការចំណាយទៅគេហទំព័រ និង search engine ធំបំផុតរបស់ពិភពលោកដែលធ្វើឱ្យមានការបិទទ្វារ និងការបាត់បង់ការងារជាច្រើនផងដែរ។
ប៉ុន្តែនិយតករកំពុងចាប់ផ្តើមសាកល្បងអំណាចរបស់ពួកគេដើម្បីធ្វើឱ្យមានភាពប្រសើរឡើងនៅក្នុងសាជីវកម្មធំ ៗ ចំនួន ២ ដែលចំណាយពេលជាង ៤ ភាគ ៥ នៃការចំណាយលើការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតាមអ៊ីនធឺណិតរវាងអូស្ត្រាលី។ ក្រុមហ៊ុន Google បាននិយាយកាលពីខែតុលាថាខ្លួនគ្រោងនឹងចំណាយប្រាក់ចំនួន ១ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិកដល់អ្នកបោះពុម្ពផ្សាយទូទាំងពិភពលោកសម្រាប់ព័ត៌មានរបស់ពួកគេក្នុងរយៈពេល ៣ ឆ្នាំខាងមុខនេះ។
ផលិតផលថ្មីដែលមានឈ្មោះថា Google News Showcase នឹងបង្ហាញខ្លួនជាលើកដំបូងនៅក្នុងប្រទេសអាឡឺម៉ង់ដែលជាកន្លែងដែលខ្លួនបានចុះបញ្ជីកាសែតអាឡឺម៉ង់រួមមាន Der Spiegel, Stern, Die Zeit និងនៅប្រេស៊ីលជាមួយ Folha de S.Paulo, Band និង Infobae ។ កាលពីខែមុននេះ ក្រុមហ៊ុន Googleបាននិយាយថាខ្លួនក៏បានចុះហត្ថលេខាលើកិច្ចព្រមព្រៀងរក្សាសិទ្ធិជាមួយកាសែតនិងទស្សនាវដ្តីបារាំងចំនួន ៦ ផងដែរដែលរួមមានកាសែតជាតិ Le Monde និងLe Figaro ផងដែរ៕