ប្រភពព័ត៌មាន The Asahi Shimbun ថ្ងៃទី១០ ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០១៩
នៅថ្ងៃទី៩ ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អាមេរិក Boeing បានប្រកាសថាចំនួនយន្តហោះពាណិជ្ជកម្មដែល បានផ្តល់នៅខែមករា ដល់ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០១៩ បានថយចុះប្រមាណជាជាង៣៧% បើប្រៀបធៀបទៅនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុនមានចំនួនដល់ទៅ២៣៩គ្រឿង។ គេឃើញថាការចំណាយលើម៉ាស៊ីនយន្តហោះតូចប្រភេទ “៧៣៧ MAX” ដែលកើតឧបទ្ទវហេតុធ្លាក់យន្តហោះជាបន្តបន្ទាប់ត្រូវបានគេបញ្ឈប់តាំងពីខែមីនាមកម្ល៉េះ។ ផ្ទុយទៅវិញយន្តហោះ Airbus របស់អ៊ឺរ៉ុបដែលជាដៃគូប្រកួតប្រជែងបានកើនឡើងដល់ទៅ២៨%គិតទៅប្រហែល៣៨៩គ្រឿង។ វាទំនងជាក្រុមហ៊ុន Boeing នឹងនាំមុខគេក្នុងពិភពលោកជាលើកដំបូងពោលគឺនាំមុខយន្តហោះ Airbus ជាលើកដំបូងក្នុងរយៈពេល៨ឆ្នាំ។ ក្នុងចំណោមចំនួនម៉ាស៊ីន Boeing ចំនួន ១១៣គ្រឿងក្នុងនៃស៊េរី៧៣៧ដែលរួមបញ្ចូលទាំងយានយន្ត MAX ចុងក្រោយបំផុតដែលមានថ្នាក់នេះបានកាត់បន្ថយការផ្គត់ផ្គង់។ ចំនួនថយចុះ ៦០% គិតទៅប្រហែល ២៦៩គ្រឿងក្នុងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន។ បន្ទាប់ពីការធ្លាក់យន្តហោះលើកទី២ នៅប្រទេសអេត្យូពីនៅខែមីនា ឆ្នាំនេះក្រុមហ៊ុន៧៣៧ MAX បិទទ្វារនៅជុំវិញពិភពលោក ហើយក្រុមហ៊ុន Boeing បានបន្តបញ្ឈប់ការដឹកជញ្ជូនយន្ដហោះដូចគ្នា និងកាត់បន្ថយផលិតកម្មចំនួន ២០%។ ការខាតបង់ភ្លាមៗក្នុងការរកប្រាក់ចំណូល ៧៣៧MAX ទំនងជាមានផលប៉ះពាល់ដ៏ធំធេងនៅក្នុងឆ្នាំ២០១៩ ខែមេសា ដល់ខែមិថុនា ដែលក្រុមហ៊ុន Boeing គ្រោងនឹងប្រកាសនៅចុងខែនេះ។ អាជ្ញាធរអាកាសចរណ៍អាមេរិកបាននិយាយថាបញ្ហាមួយទៀតត្រូវបានគេរកឃើញថ្មីនៅក្នុងខែមិថុនាលើប្រព័ន្ធហោះហើរមួយដែលគេជឿថាបាននាំឱ្យមានការធ្លាក់យន្តហោះ ហើយការបន្ត ប្រតិបត្តិការហោះហើរឡើងវិញលើកនេះទំនងជាត្រូវបានពន្យារពេលបន្ទាប់ពីការរកឃើញបញ្ហា។ ទន្ទឹមនឹងនេះគេរំពឹងថាការពន្យាពេលមានរយៈពេលវែងដែលបណ្តាលឲ្យ ៧៣៧ MAX មិនអាច ផ្គត់ផ្គង់បាន៕