អង្គការ​សុខភាព​ពិភពលោក​ទទួលស្គាល់​«​ការ​ញៀន​លេង​ហ្គេម​»​ជា​ជំងឺផ្លូវចិត្ត​

0
ឪពុកម្តាយ​ជាច្រើន​ប្រហែល​ធ្លាប់​គិតដល់​ចំណុច​នេះ​តាំងពី​យូរ​មកហើយ​។ ប៉ុន្តែ​ពួកគាត់​ពុំទាន់​មាន​អំណះអំណាង ឬ​ការស្រាវជ្រាវ​ច្បាស់លាស់​ដើម្បី​យកទៅ​បង្ហាញ​ដល់​កូនៗ ក្នុង​គោលបំណង​ឲ្យ​ពួកគេ​កាត់បន្ថយ​ពេលវេលា​លេង​ហ្គេម​។ យ៉ាងណាមិញ អង្គការ​សុខភាព​ពិភពលោក ឬ​ហៅ​កាត់​ថា WHO បានប្រកាស​ជា​ផ្លូវការ​កាលពី​ចុងឆ្នាំ​២០១៨​ថា ការ​ញៀន​លេង​ហ្គេម​ត្រូវបាន​ទទួលស្គាល់​ជា​ជំងឺផ្លូវចិត្ត​ម្យ៉ាង ដែល​អាច​អាកា​រៈ​ញៀន​ស្រដៀង​ទៅនឹង​ល្បែងស៊ីសង ឬ​ថ្នាំញៀន​ផងដែរ​។ 


​ប្រធាន​នាយកដ្ឋាន​ទ​ទួ​លបន្ទុក​សុខភាព​ផ្លូវចិត្ត​នៃ​អង្គការ​សុខភាព​ពិភពលោក លោក  Shekhar Saxena គូសបញ្ជាក់ថា ក្រោយពី​ពិភាក្សា​ជាមួយ​អ្នកជំនាញ​នៅ​ជុំវិញ​ពិភពលោក និង​ពិនិត្យ​លើ​ភស្តុតាង​ស្តីពី​ឥរិយាបថអ្នកលេង​ហ្គេម អង្គការ​សុខភាព​ពិភពលោក បានសម្រេច​ថា វា​ចាំបាច់​ដែល​ត្រូវ​ទទួលស្គាល់​ការ​ញៀន​ហ្គេម​ជា​ជំងឺផ្លូវចិត្ត​។
​បើតាម WHO អាកា​រៈ​ចម្បង​នៃ​ការ​ញៀន​ហ្គេម​នេះ​គឺ «​បាត់បង់​ការគ្រប់គ្រង​លើ​ខ្លួនឯង​» ដោយ​សំដៅលើ អសមត្ថភាព​ក្នុង​បញ្ឈប់​ការលេង​ហ្គេម និង​ផ្តោត​សំខាន់​តែ​ទៅលើ​ហ្គេម ដោយ​ពុំ​ខ្វល់ខ្វាយ​ពីអ្វី​គ្រប់យ៉ាង​ទាំងអស់ រួមមាន ចំណាប់អារម្មណ៍ ឬ​សកម្មភាព​ប្រចាំថ្ងៃ​ជាដើម​។​
​បញ្ជាក់ប្រាប់​ទីភ្នាក់ងារ​ព័ត៌មាន AFP តាម​ទូរ​សព្ទ លោក Saxena អះអាងថា អ្នកខ្លះ​លេង​ហ្គេម​ខ្លាំងពេក​រហូតដល់​ភ្លេច​ចូល​ដំណេក​និង​ហូប​ចុក​ក៏មានដែរ​។ សម្រាប់​ករណីខ្លះ លោក​ថា អ្នក​វក់​លេង​ហ្គេម​ពុំ​អាច​ផ្តាច់​ខ្លួនឯង​ចេញពី​មុខ​កញ្ចក់​ទូរ​សព្ទ ឬ​កុំព្យូទ័រ​។ ចុងក្រោយ​ពួកគេ​ត្រូវ​បណ្តេញ​ចេញពី​សាលារៀន​, បាត់បង់​ការងារ​ធ្វើ និង​ក្លាយជា​បុគ្គល​ឯកោ ដែល​កាត់ផ្តាច់​ទំនាក់​ទំនងជា​មួយ​គ្រួសារ និង​មិត្ត​ភ័ក្ត្រ​ដែល​មិនចេះ​លេង​ហ្គេម​ថែម​ទៀតផង​។
​មនុស្ស​ប្រមាណ ២,៥​ពាន់​លាន​នាក់ ឬ ១​ភាគ​៣​នៃ​ប្រជាជន​សរុប​របស់​ពិភពលោក លេង​ហ្គេម​នៅលើ​ទូរ​សព្ទ​ដៃ​របស់​ពួកគេ ប៉ុន្តែ​ការ​ញៀន​ប្រភេទ​នេះ​គឺមាន​ឥទ្ធិពល​តែ​លើ​មនុស្ស​មួយចំនួន​តូច​ប៉ុណ្ណោះ ជាពិសេស មនុស្ស​វ័យក្មេង​ជំទង់​និង​កូនក្មេង​។ នេះ​បើតាម​ការបញ្ជាក់​របស់​លោក Saxena ដោយ​បន្ថែមថា ហ្គេម​ទាំងអស់​មិន​សុទ្ធតែ​ប៉ះពាល់​ដល់​ផ្លូវ​អារម្មណ៍​នោះទេ ប្រសិនបើ​អ្នកលេង​ចេះ​ថ្លឹងថ្លែង​ពេលវេលា​របស់​ពួកគេ​។
​ប្រទេស​ជាច្រើន​នៅលើ​ពិភពលោក​កំពុង​រក​ដំណោះស្រាយ​ដើម្បី​ទប់ទល់​នឹង​បញ្ហា​ញៀន​ហ្គេម​នេះ​។ តួយ៉ាង​ក្នុងប្រទេស​កូរ៉េខាងត្បូង រដ្ឋាភិបាល​បានដាក់​ចេញ​ច្បាប់​ថ្មី​មួយ​ដែល​ហាមប្រាម​ក្មេងៗ​អាយុ​ក្រោម​១៦​ឆ្នាំ​ពី​ការលេង​ហ្គេម​អន​ឡាញ​ចន្លោះ​ពី​ម៉ោង​១២​យប់ និង​ម៉ោង​៦​ព្រឹក​។
​ក្នុងប្រទេស​ជប៉ុន​ឯណោះ​វិញ អ្នកលេង​ហ្គេម​ត្រូវបាន​ដាស់តឿន ប្រសិនបើ​ពួកគេ​ចំណាយពេល​លេង​ហ្គេម​ច្រើនជាង​ចំនួន​កំណត់​ប្រចាំខែ​។ ចំណែកឯ​សម្រាប់​ប្រទេស​ចិន ក្រុមហ៊ុន​ហ្គេម​យក្ស Tencent បានកំណត់​ម៉ោង​យ៉ាងច្បាស់​លាស់ សម្រាប់​ឲ្យ​ក្មេងៗ​អាច​លេង​ហ្គេម​ដែល​ពេញនិយម​បំផុត​របស់ខ្លួន​។ ក៏មាន​ផងដែរ ការ​រឹតបន្តឹង​លើ​ការចុះឈ្មោះ​លេង​ហ្គេម ក្នុងករណី​ក្មេងៗ​មាន​អាយុ​តិចពេក ភាគច្រើន​អាយុ​១០​ឆ្នាំ​ចុះក្រោម ។
​សូមបញ្ជាក់ថា ឧស្សាហកម្ម​ហ្គេម​រកចំណូលបាន​ប្រមាណ ១០៨​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​នៅ​ទូទាំង​ពិភពលោក​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១៧ ពោលគឺ​ច្រើនជាង​ឧស្សាហកម្ម​ភាពយន្ត​ដល់ទី​ពីរដង​ឯណោះ​។ នេះ​បើតាម​យោងតាម​វេ​ប​សាយ Superdata ។ ចំណូល​ជិត​៤០​ភាគរយ​គឺ​ស្ថិតក្នុង​តំបន់​អាស៊ី​បូព៌ា ជាពិសេស ចិន និង​កូរ៉េខាងត្បូង​។ ហើយ​ទីផ្សារ​សំខាន់ៗ​ផ្សេងទៀត​គឺ​រួមមាន សហរដ្ឋអាមេរិក ចក្រភព​អង់គ្លេស បារាំង អាល្លឺម៉ង់ និង​ប្រេ​ស៊ី​ល។

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here