យោធាជប៉ុនបញ្ជាក់ពីការបាត់យន្តចម្បាំង F-៣៥ និងរកឃើញបំណែកបាក់បែក

0

ប្រភពព័ត៌មានពី RT ចេញផ្សាយថ្ងៃទី៩ ខែមេសា ឆ្នាំ២០១៩

កងទ័ពជប៉ុនរកឃើញកំទេចកំទីយន្តចម្បាំង F-៣៥A ដែលបាត់ពីប្រព័ន្ធរ៉ាដាជាមួយ​អ្នកបើក​បរម្នាក់នៅក្នុងអំឡុងបេសកកម្មហ្វឹកហ្វឺនមួយនៅមហាសមុទ្រប៉ាស៊ីហ្វិកនៅល្ងាចម្សិលមិញ។ អ្នកនាំពាក្យកងទ័ពការពារដែនអាកាសជប៉ុន (JASDF) បញ្ជាក់ថា គេរកឃើញ​កំទេចកំទី​ពី​យន្ត​ចម្បាំង F -៣៥A ដែលបាត់បង់ទំនាក់ទំនងជាមួយនឹងការត្រួតពិនិត្យដីនៅ​មូលដ្ឋាន​អាកាស Misawaក្នុងអំឡុងពេលបេសកកម្មហ្វឹកហាត់ជាទម្លាប់នៅឆ្នេរសមុទ្រក្នុង ខេត្ត Aomori នៅថ្ងៃអង្គារ។

លោកប្រាប់ភ្នាក់ងារ Reuters ថា «យើងរកឃើញបំណែកបាក់​​ហើយ​កំណត់ថា វាជារបស់យន្តចម្បាំង F-៣៥ »។ នេះគឺជាការធ្លាក់យន្តចម្បាំង F-៣៥ ទីពីរ ក្នុង​ប្រវត្តិ​សាស្រ្តរបស់អ្នកប្រយុទ្ធ និងជាលើកដំបូងនៅខាងក្រៅសហរដ្ឋអាមេរិក។ យន្ដហោះនេះ មានអាយុកាលតិចជាងមួយឆ្នាំហើយគេប្រគល់ទៅឱ្យ JASDF នៅឆ្នាំមុន។

វាហោះហើរជាមួយយន្តហោះចំនួនបីផ្សេងទៀតក្នុងចម្ងាយដូចគ្នាប្រហែល ១៣៥ គីឡូម៉ែត្រចេញពីឆ្នេរ​សមុទ្រ​នៅពេលដែលវាបាត់ខ្លួន។ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងការពារជាតិលោក Takeshi Iwaya ធ្វើសម​យុទ្ធសាកយន្តចម្បាំង F-៣៥As របស់កងកម្លាំងការពារស្វ័យការពារអាកាសដើម្បីជា​ការប្រុ​ង​ប្រយ័ត្នមួយ​ក្រោយមកយន្តហោះបាត់ខ្លួននៅប្រហែលម៉ោង ៧ និង ៣០ នាទីល្ងាចម៉ោងក្នុង ស្រុក ដែលស្ថិតនៅរយៈពេលកន្លះម៉ោងក្រោយពីការហោះហើរ។ នៅពេលជាមួយគ្នាយន្ត ចម្បាំងបាត់ខ្លួនពីអេក្រង់រ៉ាដា ការគ្រប់គ្រងនៅដីក៏បាត់បង់ទំនាក់ទំនងវិទ្យុទាំងអស់ជាមួយវា។

គេរាយការណ៍ថា F-៣៥A ជាលើកដំបូងត្រូវគេផលិតនៅរោងចក្រ Mitsubishi ធុនធ្ងន់នៅ Nagoya ។ នៅខែធ្នូ ប្រទេសជប៉ុនប្រកាសថាគ្រោងនឹងបញ្ជាទិញយន្តហោះប្រភេទ F-៣៥ ចំនួន ១០៥ គ្រឿងបន្ថែមពីអាមេរិក ហើយប្រទេសជប៉ុនទិញបានចំនួន ៤២ គ្រឿង​រួចហើយ​ដែលជាកិច្ចព្រមព្រៀងមួយធ្វើឱ្យប្រទេសជប៉ុនក្លាយជាអ្នកទិញអន្តរជាតិ។ យន្តហោះ F-៣៥ ត្រូវគេចាត់ទុកថា ជាកម្មវិធីយោធាអាមេរិកថ្លៃបំផុតដែលមិនធ្លាប់មាន ហើយរបាយការណ៍ឆ្នាំ ២០១៨ របស់គម្រោងត្រួតពិនិត្យរដ្ឋាភិបាលអះអាងថា​មន្រ្តីជាន់ខ្ពស់ដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការ​អភិវឌ្ឍន៍​យន្តហោះលាក់កំហុសឆ្គងដ៏គ្រោះថ្នាក់​នៅក្នុងការរចនារបស់ខ្លួន​ជំនួសឱ្យការជួស​ជុលដើម្បីជៀសវាងការចំណាយលើការចំណាយថែមលើគម្រោងដែលផលិតរួចមានតម្លៃថ្លៃយ៉ាងខ្លាំង។ របាយការណ៍របស់ការិយាល័យគណនេយ្យភាពរដ្ឋាភិបាលឆ្នាំ ២០១៨ បង្ហាញថា​យន្ដហោះនេះមានចំណុចខ្វះខាតចំនួន ១១១ ប្រភេទដែលរារាំងរំខានដល់ការត្រៀមខ្លួន ប្រយុទ្ធដែលបង្កឱ្យមានហានិភ័យដល់ស្លាប់ និងរបួសធ្ងន់ធ្ងរ  បាត់បង់ ឬរងការខូចខាត ធ្ងន់ធ្ងរ។របាយការណ៍របស់មន្ទីរប៉ង់តាហ្គោននៅខែកុម្ភៈបង្ហាញថាអាយុកាលរបស់យន្តហោះ F-៣៥ មានរយៈពេលខ្លីជាងការរំពឹងទុកចំនួនបួនដងហើយភាពត្រឹមត្រូវនៃការបាញ់កាំភ្លើង​គឺមិនអាចទទួលយកបាន។ ប្រតិបត្តិការរបស់យន្តហោះសម្រាប់ត្រៀមប្រត្តិបត្តិការអាច ទុកចិត្តបានស្ថិតនៅក្រោម ៦០ ភាគរយ និងភាពងាយរងគ្រោះ​ពីបណ្តាញអ៊ីនធឺណិតពីមុន នៅតែបើកចំហរ។

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here